Vyhledávání

ŽIJME ZDRAVĚ

SuperUser Account 0 2884

Dne 2.10. 2019 se uskutečnil projektový den „Žijme zdravě“. Při přípravě se vedení školy rozhodlo zaměřit působení tohoto projektu na žáky 8. třídy. Po dohodě s třídními učiteli obou tříd, bylo rozhodnuto zaměřit den na informování žáků těchto ročníků  o důležitosti správných stravovacích návyků. Po dohodě s lektorem Poruch příjmů potravy byl stanoven datum a časový plán celého projektu. Žáci nejprve s učiteli metodou brainstormingu  přemýšleli , jak si   správné stravovací návyky představují, co se o tomto tématu zatím dozvěděli v rámci učiva Rodinné výchovy. Po této rušné hodině se uskutečnila  dvouhodinová beseda s odborníkem , který  se žáky rozmlouval o Poruchách příjmu potravy. Žáci také diskutovali o nápojích, které mohou vytvořit závislostní chování .  Následovala část , kdy žáci vyplňovali pracovní list k dané tématice, vytvářeli zpětnou vazbu k lektorované besedě.  Celá akce měla informovat žáky o tom,  jaké mají možnosti , pokud  se potýkají s problémy ohledně stravování. Reflexe ze strany žáků, která vyplynula v závěrečné diskusi s metodičkou prevence: „ Zjistil jsem , že se anorektik bojí jídla jako já pavouků.“„Je obdivuhodné, že člověk co si tohle prožil dokáže mluvit o tom, jaké to bylo a snaží se pomoci ostatním.“ „Začínám se trochu bát o jednu kámošku se kterou mám dobrý vztah.“ „ Zjistila jsem , že si máme vážit samy sebe, nepřejídat se  a jíst tak jak se má.“ „Kdyby se něco takového stalo někomu z mých známých , tak alespoň vím jak jim  můžu pomoc.“ Z hlediska metodika prevence považuji projektový den za velmi přínosný. Žáci se běžně setkávají s pojmy poruch příjmů potravy a zdravá strava, neumí si představit do jak složité situace se lidé trpící poruchami stravy dostávají. Ocenila jsem pohodový přístup lektora a jeho nabídku anonymní pomoci všem, kteří projeví zájem. Po proběhnutém programu lektor ještě zůstal na škole do odpoledních hodin jako pomoc, pro ty , kterým se otevřelo nějaké téma.

Lenka Šťastná

TANDEMOVÁ VÝUKA

SuperUser Account 0 4463

Od září probíhá v šesté třídě  v hodinách matematiky tandemová výuka. V hodině  dvakrát do měsíce spolupracují dva učitelé matematiky Lenka Šťastná a David Hromada. Před samotnou výukou probíhá společná příprava -od výběru tématu vyučovací hodiny, rozdělení kompetencí, přípravy pomůcek a způsobu vedení hodiny. Spolupráce obou pedagogů vede k snažšímu pochopení zadaného úkolu žáky, možnosti individuální práce s žáky a k rychlejší kontrole výsledků úlohy. Většinou žáci pracují metodami brainstormingu, metodami kritického myšlení a skupinovou prací. Reflexe ze strany žáků je velmi kladná, na hodiny se těší . Sami učitelé vidí v této netradiční formě výuky možnost předání pedagogických zkušeností mezi sebou, učitel může lépe reagovat na aktuální potřeby žáků a také zapojit do výuky více žáků najednou.

Lenka Šťastná

Theme picker