Vyhledávání

Exkurze na statku

SuperUser Account 0 3694

V úterý 19. 11. se žáci 8. třídy v rámci předmětu Pracovní činnosti zúčastnili exkurze na statku v Mikulovicích, kde se seznámili s chovem hospodářských zvířat. Prohlédli si místa, kde se rodí telátka, viděli, jak se dojí krávy, někteří si pohladili  koně a  měli možnost se svézt v traktoru.

Celou exkurzi nás provázel majitel pan Ivo Kasal, kterému tímto velmi děkujeme za zajímavé povídání.

 

Martina Kovaříková

Exkurze v restauraci

SuperUser Account 0 4184

Ve středu 20. 11. jsme v předmětu Základy stolování navštívili se žáky 9. třídy restauraci Pohoda. Zde si mohli prohlédnout prostředí, seznámit se s jídelním lístkem a kuchyní.

Exkurzí nás provázela paní Jurníková, které velmi děkujeme.

Martina Kovaříková

Jesenický Masterchef Junior

SuperUser Account 0 4339

V úterý 12. 11. se zájemci o kuchařské umění v počtu 12 žáků 2. stupně zúčastnilo školního kola výroby kanapek - minichlebíčků. Odvážní kuchaři si museli přinést svoje suroviny a ověřený recept, podle kterého vyrobili pomazánku, salát nebo pěnu na chlebíček, který také originálně ozdobili. Během hodiny tak vznikla zajímavá přehlídka studené kuchyně.

ŽIJME ZDRAVĚ

SuperUser Account 0 2870

Dne 2.10. 2019 se uskutečnil projektový den „Žijme zdravě“. Při přípravě se vedení školy rozhodlo zaměřit působení tohoto projektu na žáky 8. třídy. Po dohodě s třídními učiteli obou tříd, bylo rozhodnuto zaměřit den na informování žáků těchto ročníků  o důležitosti správných stravovacích návyků. Po dohodě s lektorem Poruch příjmů potravy byl stanoven datum a časový plán celého projektu. Žáci nejprve s učiteli metodou brainstormingu  přemýšleli , jak si   správné stravovací návyky představují, co se o tomto tématu zatím dozvěděli v rámci učiva Rodinné výchovy. Po této rušné hodině se uskutečnila  dvouhodinová beseda s odborníkem , který  se žáky rozmlouval o Poruchách příjmu potravy. Žáci také diskutovali o nápojích, které mohou vytvořit závislostní chování .  Následovala část , kdy žáci vyplňovali pracovní list k dané tématice, vytvářeli zpětnou vazbu k lektorované besedě.  Celá akce měla informovat žáky o tom,  jaké mají možnosti , pokud  se potýkají s problémy ohledně stravování. Reflexe ze strany žáků, která vyplynula v závěrečné diskusi s metodičkou prevence: „ Zjistil jsem , že se anorektik bojí jídla jako já pavouků.“„Je obdivuhodné, že člověk co si tohle prožil dokáže mluvit o tom, jaké to bylo a snaží se pomoci ostatním.“ „Začínám se trochu bát o jednu kámošku se kterou mám dobrý vztah.“ „ Zjistila jsem , že si máme vážit samy sebe, nepřejídat se  a jíst tak jak se má.“ „Kdyby se něco takového stalo někomu z mých známých , tak alespoň vím jak jim  můžu pomoc.“ Z hlediska metodika prevence považuji projektový den za velmi přínosný. Žáci se běžně setkávají s pojmy poruch příjmů potravy a zdravá strava, neumí si představit do jak složité situace se lidé trpící poruchami stravy dostávají. Ocenila jsem pohodový přístup lektora a jeho nabídku anonymní pomoci všem, kteří projeví zájem. Po proběhnutém programu lektor ještě zůstal na škole do odpoledních hodin jako pomoc, pro ty , kterým se otevřelo nějaké téma.

Lenka Šťastná

TANDEMOVÁ VÝUKA

SuperUser Account 0 4447

Od září probíhá v šesté třídě  v hodinách matematiky tandemová výuka. V hodině  dvakrát do měsíce spolupracují dva učitelé matematiky Lenka Šťastná a David Hromada. Před samotnou výukou probíhá společná příprava -od výběru tématu vyučovací hodiny, rozdělení kompetencí, přípravy pomůcek a způsobu vedení hodiny. Spolupráce obou pedagogů vede k snažšímu pochopení zadaného úkolu žáky, možnosti individuální práce s žáky a k rychlejší kontrole výsledků úlohy. Většinou žáci pracují metodami brainstormingu, metodami kritického myšlení a skupinovou prací. Reflexe ze strany žáků je velmi kladná, na hodiny se těší . Sami učitelé vidí v této netradiční formě výuky možnost předání pedagogických zkušeností mezi sebou, učitel může lépe reagovat na aktuální potřeby žáků a také zapojit do výuky více žáků najednou.

Lenka Šťastná

123456789

Theme picker